Известие

Collapse
No announcement yet.

ПОМОЩ не мога да запаля

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от hsr
    Първоначално публикувано от mvtodorov
    некви идеи как да разбера дали алтернатора зарежда?
    Взимаш един най-обикновен мултицет,палиш колата и замерваш-ако е от 13,5 нагоре значи е ОК.
    А тия модерни коли нямат ли си някакъв индикатор или нещо което да показва на таблото ?
    Преди няколко дни един познат така му отказал акомулатора и се отказа,че има прекъснато кабеллче и затова не му зарежда.
    Ама ти първо виж дали работи пък после ще умуваме :P
    измерих напрежението при незапален двигател - 12.61V - доколкото разбрах е в рамките на нормалното - така ли е?
    При запален двигател трябва напрежението да е над 13.5V , така ли?
    Alfa 156 2.4 JTD 09.2000

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от mvtodorov
      Първоначално публикувано от hsr
      Първоначално публикувано от mvtodorov
      некви идеи как да разбера дали алтернатора зарежда?
      Взимаш един най-обикновен мултицет,палиш колата и замерваш-ако е от 13,5 нагоре значи е ОК.
      А тия модерни коли нямат ли си някакъв индикатор или нещо което да показва на таблото ?
      Преди няколко дни един познат така му отказал акомулатора и се отказа,че има прекъснато кабеллче и затова не му зарежда.
      Ама ти първо виж дали работи пък после ще умуваме :P
      измерих напрежението при незапален двигател - 12.61V - доколкото разбрах е в рамките на нормалното - така ли е?
      При запален двигател трябва напрежението да е над 13.5V , така ли?
      Не мога да ти кажа точна стойност,но доколкото знам е точно така.
      155 1.8 8v TS & FZR 600

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от търтей
        Първоначално публикувано от hsr
        Взимаш един най-обикновен мултицет,палиш колата и замерваш-ако е от 13,5 нагоре значи е ОК.
        не е баш така

        а колегата - земи иди на сервиз
        ше ти земат 20 лв ма поне ще свършат работа
        сподели как трябва да е.
        На мен ми е интересно да разбера,пък ако се наложи и на сервиз ще отида.
        Alfa 156 2.4 JTD 09.2000

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от mvtodorov
          Първоначално публикувано от търтей
          Първоначално публикувано от hsr
          Взимаш един най-обикновен мултицет,палиш колата и замерваш-ако е от 13,5 нагоре значи е ОК.
          не е баш така

          а колегата - земи иди на сервиз
          ше ти земат 20 лв ма поне ще свършат работа
          сподели как трябва да е.
          На мен ми е интересно да разбера,пък ако се наложи и на сервиз ще отида.
          Верно вземи сподели !
          155 1.8 8v TS & FZR 600

          Comment


          • #50
            mvtodorov...в покой може да ти дава 12.6 волта, ама при стартиране-под товар, този волтаж пада...а може и да не е от асс-то...може стартера да има гаф и да дърпа яко ток,та да ти клякат сички прибори....обърни внимание на шума на стартера при старниране дали е различен от преди...може даже при износени лагери на ротора на стартера същият за контактува-стърже в статора...такова стържене не се чува много, но там на високите обороти,загубите са си яки и е близо до изгаряне....доколкото знам даже при 2.4JTD-то стартерът е с редуктор...можеш и там да имаш загуби....там бушони няма,та при натоварване нещо да изгаря...ако са ти лабави четките, стартера ще се колебае,ама няма да кляка таблото със осветлението на системите..ако е от механични яки загуби ,след 1-2 стартирания-пипни плюсовия кабел към стартера - ако греят...начи там е причината - в загуби от които на стартела не му стига ток да върти, а ногото ток който дърпа грее в кабелите....имал съм случай с разхлабена кабелна обувка на плюсовия кабел към закрепването към стартера, а и имал съм случаи на износени з.к. на стартера и особенно на венеца...и оттам свръх механични загуби, а стартера си дърпа пусков ток колкото му трябва...особенно щом си пробвал с почистване на евентуално замърсени клейми...тествай по този начин, па ще мислим и за друго...
            156-2.4-JTD-99;
            156-2.4-JTD-SW-01;

            Comment


            • #51
              колега mll мерси за инфото ще погледна по обстойно нещата които си описал.
              Само информативно:
              - напрежението при незапален двигател - 12.61V
              - напрежението при запален двигател - 13.97V

              Има следи от кипене на акумулатора и още в първата клетка нямаше вода.
              Утре първото нещо което ще направя е да долея вода в клетките които е нужно.
              Alfa 156 2.4 JTD 09.2000

              Comment


              • #52
                такааа
                156 не е москвич и не мое му падkе аку-то от крушка
                първо защото от крушка аку не пада - това се смята лесно та няма да обяснявам
                и най-вече второ щото на 156 след половин час се изключва тока към вси'ки консуматори ако е изключена колата
                напрежението при зареждане трябва да е 14 волта +- 10% като трябва да остава постоянно независимо от натоварването на колата

                трябва да си премериш тока на утечка (тока не напрежението)

                колегата млл теоретично е прав за износен алтелнатор и стартер ама не може да е от това - има рeдуктор и ще запали

                и иди на сервиз
                щото за да разбереш какво си видял с мултицета или какъв шум си чул трябва практика и много четене (по-скоро в обратни ред)
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #53
                  туй реле дето казваш цъка като речеш да стартираш...цъкане ли е, или чаткане...и нейде под таблото ли е или при двигатела....начи знаеш че при стартиране, подаденият ток на стартера първо захранва бендикса,за да го изхвърли...а изхвърленият бендикс челно забива в една контакторна пластина та през нея дава вече ток на елекромотора-стартера да завърти..през тези пластини тече целият стартов ток....много честа авария там е нагаряне на този контактни пластини, от там се получава ного як пад на напрежението ако са нагорели....ремонта е-почистване на тези пластини...данните които предоставяш - волтажите при покой и при запален мотор са свързани с алтернатора, и те не играят при стартиране....за старт на дизел, при избор на асс се взима предвид стартовият ток на асс-то..знаеш че там са 2 характеристиките - амперчасове- като капацитет-относителна дълготрайност го наречи и пусков ток в Ампери - те това е възможността на асс-то да дава ток при стартиране.....Изключително обезпокоителна е тази суха клетка-вътре особенно ако е черна...кофти номер...а и ако има нужда от голямо доливане...просто го отпиши асс-то! Започни си тестове по тая тема в някаква последователност,за да отпаднат редица от предположенията...първо пробвай с друг асс !!!...Това лято ми се случи - спирам, и след малко паля да тръгвам...ама-нейсе...пълна тишина...и аз първо скочих на клеймите да ги размърдам-сори, после казвам-четки на стартера...пак сори...накрая гледам асс-то - празни всички клетки и черни...а точно от там не очаквам -гаф...колата ми е новозакупена,асс-то ми е необслужваем!!!-казаха ми,а и го видях още в магазина, и там въобще не гледам и не барам а и не очаквам проблем...гаранцията му беше точно 2 години, и точно толкова е изкарал завалийката...и ако ви кажа че е руски - няма да ми повярвате,нали?.......начи-през летните жеги асс-тата трябва често да се преглеждат защото се изпаряват яко...но явно съхнат и необслужваемите........успех..
                  156-2.4-JTD-99;
                  156-2.4-JTD-SW-01;

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от търтей
                    ...
                    напрежението при зареждане трябва да е 14 волта +- 10% като трябва .....
                    Ами това, което го казваш не е така.
                    По "книгите", заряда трябва под формата на напрежение да е между 13.8в и 14.2в. Напрежения над 14.5в се считат за опасни. Ти къде го откара чак в 15.4в
                    За какво мислиш, че усилвателите за автомобили ги дават да си вадят характеристиките при 14.4 волта? Защото това на теория е максималното допустимо напрежение.

                    А и друго - как ще измери стартовия ток ли? Много елементарно - хората са си го измислили - ампер клещи
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от bo


                      А и друго - как ще измери стартовия ток ли? Много елементарно - хората са си го измислили - ампер клещи
                      Еми аз пък мисля че колегата няма да има ампер клещи за прав ток
                      Май са доста кът тия
                      Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от vegatta_156
                        Първоначално публикувано от bo


                        А и друго - как ще измери стартовия ток ли? Много елементарно - хората са си го измислили - ампер клещи
                        Еми аз пък мисля че колегата няма да има ампер клещи за прав ток
                        Май са доста кът тия
                        Вярно, не се срещат на всеки милиметър, като мутицетчетата.
                        Ама само предположих, че ако ще измерва стартовия ток, то поне малко има представа от електричество и знае за какво става на въпрос.
                        Учудих се какво толкова му има на 400-те ампера да ги измериш.
                        Аз съм си маниак на уредчета и ме е яд, че нямам такова за измерване на налягането на звука - децибеломер. Ако някой продава по-евтино да казва.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #57
                          Такива клещи с обхват 1000А (DCA & ACA) са около 200лв.

                          Comment


                          • #58
                            някой има ли подходящи ампер клещи да услужи, за да си измеря стартовия ток.
                            Сега отивам да видя дали ще запали,да измеря тока на утечка, да долея водица и ще пиша какво е станало.
                            Alfa 156 2.4 JTD 09.2000

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от mvtodorov
                              някой има ли подходящи ампер клещи да услужи, за да си измеря стартовия ток.
                              Сега отивам да видя дали ще запали,да измеря тока на утечка, да долея водица и ще пиша какво е станало.
                              Баце фани иди на сервиз вече
                              Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от mvtodorov
                                някой има ли подходящи ампер клещи да услужи, за да си измеря стартовия ток.
                                Сега отивам да видя дали ще запали,да измеря тока на утечка, да долея водица и ще пиша какво е станало.
                                ...това което търсиш е "товарна вилка" и го имат всички акумулаторопродавници, и теста е безплатен...надявам се...като му я лепнат, и всичко за асс-то си излиза
                                156-2.4-JTD-99;
                                156-2.4-JTD-SW-01;

                                Comment

                                Working...
                                X